7 Superfoods dla zdrowia serca

zdrowe serce

Większość ludzi ma jasne wyobrażenie na temat żywności, która szkodzi naszemu zdrowiu. Są to produkty pełne niezdrowych tłuszczów, przetwory spożywcze, ciastka i słodycze bogate w cukier. A teraz, czy mógłbyś spróbować przypomnieć sobie te produkty, które są dobre dla układu sercowo-naczyniowego? Ile pokarmów mógłbyś wymienić? Być może żaden, z wyjątkiem ryb bogatych w kwasy tłuszczowe Omega 3, ponieważ prawie każdy wie, że są one wyjątkowo dobre dla zdrowia serca.

Ten ważny organ potrzebuje ciągłego odżywiania, aby mógł normalnie funkcjonować, ponieważ, jeśli moglibyśmy się wyspać i odpocząć, nigdy nie przestaje pracować. W momencie, kiedy przestanie pracować, będziemy martwi. Nauka odkryła, że organ ten zaczyna bić już od 4 tygodnia po poczęciu dziecka. Możesz o tym pomyśleć następnym razem, gdy będziesz zmęczona pracą. Eksperci zalecają, aby w pozytywny sposób wpływać na jego pracę za pomocą naturalnych produktów biokosmetycznych, które składają się z naturalnych składników.

Ludzkie serce – niesamowity organ, który wykonuje niesamowitą pracę

Możesz przeprowadzić prosty eksperyment w domu, aby dowiedzieć się, jak silne jest Twoje serce w rzeczywistości. Weź piłkę tenisową i ściskaj ją mocno przez kilka sekund. Puść ją i ponownie ściśnij. Powtórz to kilka razy. Teraz powinieneś być świadomy pracy, jaką wykonuje serce od pierwszej sekundy życia aż do śmierci. Jeśli chcesz zachować jego normalne funkcjonowanie, powinieneś skupić się na właściwościach leczniczych cebuli, cytryny i czosnku.

Ponadto, należy spożywać więcej pokarmów normalizujących ciśnienie krwi, aby zmniejszyć ryzyko rozwoju nadciśnienia. Proszę pamiętać, że ryzyko zawału serca podwaja się u osób, które nie ćwiczą regularnie. Ten niesamowity mięsień ma również wspaniałe właściwości regeneracyjne – jego komórki mają zdolność do regeneracji i „uzdrawiania” się nawzajem, o ile pozostałe organy ciała są zdrowe.

Oto jeszcze kilka zabawnych faktów na temat funkcjonowania ludzkiego serca:

  •     Walc to taniec, którego rytm jest najbardziej zbliżony do uderzeń naszego serca.
  •     Kobiece serce bije szybciej niż męskie – 78 uderzeń na sekundę, podczas gdy męskie pracuje z prędkością 70 uderzeń na sekundę.
  •     Rogówka jest jedyną częścią ciała, która nie otrzymuje krwi z układu krążenia poprzez pompowanie. Robi to pozostałe 75 trylionów komórek naszego ciała.
  •     To właśnie umiejscowienie serca sprawia, że prawe płuco wygląda na większe od lewego.
  •     Oliwa z oliwek jest uważana za dobry sposób na zmniejszenie ryzyka zawału serca.

Jedno jabłko dziennie trzyma kardiologa z daleka

Oprócz tego, że są bogate w witaminę C, jabłka zawierają dużo pektyn – jest to specjalny rodzaj włókien, które wspomagają funkcje układu sercowo-naczyniowego. Zawierają również przeciwutleniacz o nazwie kwercetyna, który pomaga pompować krew z komórek do organizmu.

Świeżo wyciśnięta filiżanka soku jabłkowego przyczynia się do regulacji poziomu cukru we krwi. Co więcej, jeśli zjesz całe jabłko, pomoże to poprawić cały profil lipidowy krwi. Naukowcy odkryli, że jabłka są wyjątkowo zdrowym dodatkiem do każdej diety, ponieważ zjedzenie jednego z nich przed posiłkiem pozytywnie wpływa na apetyt.

Dowiedzmy się więcej o 7 superfoods dla zdrowego serca:

superfoods dla zdrowego serca

Produkty bogate w Omega 3 zmniejszają ryzyko arytmii

Łosoś jest królem wszystkich pokarmów, ale jest więcej powodów, aby włączyć go do swojego tygodniowego menu, wraz z orzechami, nasionami, kiełkami, awokado, tuńczykiem, owocami morza, homarami, śledziami, sardynkami i makrelą. Badania pokazują, że po spożyciu produktów bogatych w kwasy Omega 3, ryzyko rozwoju arytmii i miażdżycy znacznie spada.

Jagody – Zapach dla zdrowej słodkości

Jednym z głównych powodów, dla których jagody są wyjątkowo dobre dla naszego zdrowia jest fakt, że są one bogate w szereg przeciwutleniaczy, które ze swojej strony pomagają zmniejszyć ryzyko zatkania układu sercowo-naczyniowego, jak również wyeliminować negatywny wpływ wolnych rodników w naszym środowisku. Są zdrowym sposobem na zaopatrzenie się w dzienną dawkę słodyczy dla naszego organizmu.

Pomidory – bogate w potas i witaminę C

Czerwone owoce, które właściwie nie pasują do sałatki owocowej, są bogate w zdrowy błonnik, przeciwutleniacze, witaminę C i potas, które wspomagają funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego. Oprócz tego, są one również bogate w likopen, naturalny karotenoid, który zwalcza zły cholesterol LDL i zmniejsza ryzyko rozwoju chorób serca.

Przeczytaj nasz artykuł o naturalnych sposobach na zwalczanie nadciśnienia – kliknij tutaj.

Czerwone wino – dla zdrowego, szczęśliwego i radosnego serca

Czerwone wino, oczywiście, zawiera duże ilości alkoholu i nie powinniśmy pić go zbyt dużo. Jednak kieliszek lub dwa do obiadu, zwłaszcza w połączeniu z czerwonym mięsem, ma dobry wpływ na układ sercowo-naczyniowy, ponieważ jest bogate w przeciwutleniacze.

Zielenina/ warzywa liściaste – żelazo, żelazo i jeszcze więcej żelaza

Wszystkie zieleniny liściaste są bogate w cynk i żelazo. Możesz mieć trochę więcej brokułów, szpinaku, sałatki z rukoli, bazylii i zielonej sałaty. Pielęgnują one mięsień sercowy, zmniejszają ryzyko niedrożności układu krążenia, ponieważ pomagają utrzymać mocne i szerokie ściany tętnic. Możesz je jeść w dużych ilościach – nie mają żadnego negatywnego wpływu na kontrolę masy ciała!

Granat – Boski owoc, który jest pełen potasu

Małe chrupiące i soczyste kawałki granatu zawierają dużo zdrowego błonnika, przeciwutleniaczy i potasu, który jest kluczowym elementem dla zdrowia serca. Zawierają również wiele elementów, zwanych elagitanninami, które pomagają wyeliminować cholesterol nagromadzony we krwi. Mogą one również pomóc w równoważeniu poziomu ciśnienia krwi.

Kalafior – dobry dla Twojego ciała i figury

Kalafior jest wspaniałym warzywem, które często zaniedbujemy. Jest bogaty w izotiocyjanian, przeciwutleniacz, i witaminę C. Oba mają wspaniały wpływ na mięsień sercowy i codzienne napięcie mięśni. Aby zachować te składniki odżywcze, najlepiej jest spożywać ją pieczoną z odrobiną oliwy z oliwek, gotowaną lub przetartą na puree lub zupę.

Nasz szybki tryb życia często nie pozwala nam cieszyć się czasem na odpoczynek i relaks. Proszę, nie zapominaj, że stres jest najważniejszą przyczyną udaru mózgu lub zawału serca. Zadbaj o swoje serce, aby mogło bić w rytmie jeszcze przez wiele lat. Odżywiaj je naturalną żywnością i produktami biokosmetycznymi. Wybieraj te z naturalnymi ekstraktami.

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.