8 sposobów na to, by przestać czuć się pełnym i wzdętym

Każdy wie, jak to jest wrócić do domu na święta. Awww, radość z widoku rodziny, siedzenia wokół stołu i zabawy. Tradycyjne potrawy na Wielkanoc, Boże Narodzenie i inne uroczystości są zazwyczaj nasycone tłuszczami i węglowodanami. A jeśli nie potrafisz powiedzieć „Nie!” temu kotletowi schabowemu czy piersi z indyka, istnieje poważne ryzyko przejedzenia się.

ryzyko przejedzenia się

Obiecałeś sobie, że tego nie zrobisz, a jednak dyskretnie rozpinasz spodnie pod stołem. Nawet jeśli nikt nie zauważy wzdętego brzucha, to wiesz, że już za kilka godzin będziesz miał przypadek „złego żołądka”. I wiesz, że ten stek wołowy z tłuczonymi ziemniakami będzie trudniejszy do zjedzenia niż do zjedzenia!

Objadaniu się często towarzyszą nieprzyjemne skutki uboczne, takie jak gazy, biegunka, zaparcia i bóle brzucha. Moment, w którym to się dzieje, jest momentem, w którym zdajemy sobie sprawę, że mamy mniejszą kontrolę nad swoją dietą, niż nam się wydaje. Ciężko jest też próbować stłumić objawy. To czas, kiedy wiesz, że dochodzenie do formy bez diet w przypadku chronicznego lub kompulsywnego objadania się nie jest przyjemne. I że chciałeś, aby rozważyć wcześniej, które pokarmy są dobre lub złe dla prostaty. Ale czy można szybko przeprowadzić detoksykację organizmu w domu, stosując naturalne metody?

Czytaj dalej do samego końca, aby się tego dowiedzieć!

Niebezpieczeństwa związane z objadaniem się i sposoby radzenia sobie z nimi w domu

Znaczenie przejadania się jest spożywanie większej ilości jedzenia niż wymaga tego organizm, aby normalnie funkcjonować.

Kiedy żołądek zacznie się wzdymać i pojawią się pierwsze objawy dyskomfortu, należy zaprzestać spożywania pokarmów. Zwłaszcza, gdy jest ono nasycone niezdrowymi składnikami. Nie tylko dlatego, że później będziesz się zastanawiać, jak pozbyć się tych zbędnych kilogramów. Istnieją poważne obawy o swoje zdrowie, też. Większość z nich nie są dokładnie te, które są uważane za superfoods dla serca i kości.

Są one sercowo-naczyniową lub szkieletowo-mięśniową bombą sybeefbeefm, której licznik jest bliski mety. Jest w pełni gotowy do wybuchu! Zwłaszcza, jeśli przez większość życia miałeś nawyk jedzenia za dużo. Nawet jeśli nie, to i tak będziesz się zastanawiać, co zrobić, gdy przejadłeś się na dzień, na cukier, na tydzień lub tylko na noc. I nawet nie myśl o zrobieniu czegoś drastycznego, jak przejście na dietę keto, aby jeszcze bardziej zestresować swoje ciało.

Ale spójrzmy na to, jak wygląda objadanie się, poza memami na portalach społecznościowych:

  • Po 5 minutach: To jest ten czas, kiedy trzeba rozpiąć guziki i poluzować nieco spodnie. Zrób to szybko! Możesz spróbować jeszcze bardziej uspokoić brzuszek filiżanką gorącej herbaty lub czarnej kawy.
  • Po 15 minutach: Pocieraj swój brzuch! Jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało, pomoże Ci to poczuć się bardziej zrelaksowanym. Tak samo jak układ pokarmowy.
  • Po 1-2 godzinach: Wyjdź na spacer. To aktywuje metabolizm.

Przejadanie się i stres są ze sobą powiązane!

Najnowsze badania naukowe wykazują, że objadanie się jest ściśle związane z podwyższonym poziomem stresu. Nasze ciała robią wszystko, co w ich mocy, aby zrekompensować fakt, że czujemy się zmęczeni i brakuje nam chęci do życia. Bez względu na to, co jest powodem niepokoju i zdenerwowania, staramy się sprawić, by nasz mózg wydzielał więcej dopaminy i endorfiny – hormonów szczęścia.

Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest spożywanie produktów, których nigdy byśmy nie dotknęli, gdybyśmy wiedzieli, jak zostały wyprodukowane! Spróbuj robić to rzadziej. Przejadanie się, którego synonimem jest „niezdrowe”, zazwyczaj jest poparte okropnymi bólami brzucha, zwłaszcza, gdy odbywa się w nocy i może przerodzić się w chorobę.

Przyjrzyjmy się 8 sposobom na walkę z przejadaniem się!

sposoby na walkę z przejadaniem się

#1. Wstawaj i ruszaj się!

To dobry pomysł, aby wyjść na spacer zaraz po binge-eaten. Pomoże Ci to zredukować poziom stresu i sprawi, że Twoje ciało poczuje się lepiej. Spacer to jednak ćwiczenie fizyczne, które aktywuje metabolizm i wewnętrzne procesy termoregulacyjne. Badania naukowe wykazują, że jest to również mechanizm odpowiedzialny za skuteczne przyspieszenie opróżniania żołądka. A to z kolei złagodzi uczucie pełności czy wzdęcia.

#2. Pij dużo płynów!

Brzuszek funkcjonuje lepiej, gdy znajdują się w nim płyny. Zwiększa to również metabolizm, więc nie musisz wykonywać ciężkich ćwiczeń, aby spalić kalorie i wykorzystać je. Zostaną one łatwiej wchłonięte przez organizm.

#3. Napełnij się błonnikiem!

Spożywanie większej ilości owoców i warzyw, które są bardzo bogate w błonnik, jest nie tylko zdrowe dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Oznacza to również, że Twój organizm pozostanie nawodniony nawet bez dodatkowego przyjmowania płynów.

#4. Nie opuszczaj żadnych posiłków!

Wiele osób zastanawiając się, co zrobić, gdy czują się źle lub mają mdłości z przejedzenia, zwraca się do pozostania głodnym. Ale to wcale nie jest rozwiązanie. Jedz mniej, ale nie opuszczaj żadnych posiłków. To tylko jeszcze bardziej obciąży organizm. Możesz nawet zacząć zatrzymywać wagę i dodatkowe kalorie.

#5. Jedz więcej zdrowych białek!

Nawet wegetarianie mogą stosować się do tej rady. W nasionach i orzechach znajduje się mnóstwo zdrowych białek. Jak również w wielu zielonych warzywach liściastych. Naukowcy odkryli niedawno, że spożywanie białek przyspiesza spalanie tłuszczu wewnętrznego, sytość i uczucie pełności. Dodatkowo, zwiększa stężenie GLP-1. Hormon ten jest odpowiedzialny za łagodzenie zachcianek apetytu.

#6. Zrelaksuj się i wyluzuj! To zdarza się każdemu!

Nie czuj się winna. Mówiliśmy już o związku między objadaniem się a stresem. Spróbuj się wyluzować. Każdemu zdarza się przejadać od czasu do czasu. Zwłaszcza w czasie świąt. Tylko postaraj się nie zamienić tego w zły nawyk żywieniowy!

#7. Nigdy się nie kładź!

Jasne, pełny żołądek może sprawić, że poczujesz się senny. Ale jest to bardzo zły pomysł, aby po prostu położyć się na drzemkę. Nie rób tego! Na układ pokarmowy ma wpływ grawitacja. Musisz być w pozycji pionowej, aby pomóc mu lepiej funkcjonować.

#8. Zacznij planować zdrowe posiłki!

Pomoże Ci to uniknąć takich problemów w przyszłości. Plus, to będzie pracować dla lepszego planowania list zakupów i bardziej rozsądny budżet rodzinny. Spróbuj i obejmują jak najwięcej włókien, jak możesz. Są one dobre dla talii i pomagają skórze szybciej się odtruwać.

Przejadanie się nigdy nie jest dobrym wyborem. Nie jest też pozostawanie głodnym, aby temu przeciwdziałać. Te dwa są bardzo złe praktyki, które mogą uszkodzić sposób, w jaki działa układ żołądkowo-jelitowy. Twoje ciało musi być na ścisłym reżimie żywnościowym, który jest zarówno zdrowy, jak i pobudzający sposób jego funkcjonowania. Nie opuszczaj żadnej grupy żywności tylko racjonuj ich ilości. Zawsze możesz też sięgnąć po działające, naturalne rozwiązania kształtujące sylwetkę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.