5 prostych zmian dla zdrowszego stylu życia

Zrównoważona i zdrowa dieta – wszyscy radzą nam, by do niej dążyć. Obsesja naturalnego stylu życia skupia się na idei, że nasz codzienny jadłospis powinien składać się wyłącznie z organicznych produktów. Muszą one zawierać tylko minimalną ilość szkodliwych kalorii, węglowodanów i tłuszczów. Miłość społeczeństwa do wszystkiego, co jest „eko”, trwa już od ponad dekady. Czasami wydaje się, że wszyscy w naszym bliskim otoczeniu są na diecie. Nasi przyjaciele mogą mieć różne opinie na temat tego, które pokarmy są najbardziej przydatne i korzystne dla organizmu. Instagramowi influencerzy oszaleli na punkcie diety keto i detoksów w ostatnim roku, twierdząc, że przyczyniają się one zarówno do jakości snu, jak i bycia fit. Ich znaczenie zostało nawet nakreślone w bestsellerowej książce dr Marka Hymana – „Food: What the Heck Should I Eat?”.

prostych zmian dla zdrowszego stylu życia

Zdrowe odżywianie to nie tylko spożywanie ograniczonej liczby produktów. To kulturowy sposób myślenia. I zmiana sposobu myślenia. Obejmuje szereg działań, w tym regularną aktywność fizyczną, urozmaicony, ale zbilansowany jadłospis, poświęcenie czasu na relaks i hobby. A także wyeliminowanie poczucia winy, gdy pozwalamy sobie na „grzeszki” kulinarne. Brzmi to łatwo w słowach, choć w praktyce jest trudne. Każdy z nas potrzebuje od czasu do czasu pomocy. Można po nią zwrócić się do naturalnego produktu.

Przeczytaj również o poradach lekarza rodzinnego dot. zdrowego odżywiania – http://www.sw.gov.pl/webroot/uploads/5846ded7_6504_4f72_88e7_213cc0a80015_zdrowe_odzywianie_porady.pdf

Jak jeść zdrowiej i zachować dobrą kondycję i szczupłą sylwetkę? Jakie są najlepsze pokarmy detoksykujące? Czy pomogą mi one szybciej dojść do formy? Czy nadwaga może być niebezpieczna? Czy powinnam regularnie ćwiczyć?

Poznaj 5 prostych zmian w codziennym jadłospisie, które całkowicie oczyszczą Twój organizm z toksyn w poniższym artykule!

Jak ograniczyć nasze dzienne spożycie kalorii za pomocą Sprytnych Planów Posiłków?

Zima jest jedną z najlepszych pór roku na detoks, szczególnie w okresie przed i po świętach. Nie oznacza to, że musisz wyczerpać swoje ciało przechodząc na rygorystyczną dietę. Ale można zrekompensować i zróżnicować swoje menu poprzez spożywanie niektórych lżejszych produktów. Przyniesie to duże korzyści przed ucztą z wysokotłuszczowych i wysokokalorycznych potraw.

Zdrowe odżywianie nie oznacza jedzenia bez smaku. Nie oznacza też całkowitego wykluczenia produktów mięsnych. Ponadto, każda dieta ma swoje „cheat days” – te, w których możemy „odpocząć” od zdrowych dóbr. I z czystym sumieniem zjeść kilka kawałków pizzy czy cheeseburgera. Nasz organizm potrzebuje różnych grup składników odżywczych. A właściwie to wszystkich. Trzeba tylko uważać na porcje i ilości! W przeciwnym razie zaczną one negatywnie wpływać na procesy metaboliczne i ucierpi na tym poziom cholesterolu we krwi.

Jakie są najlepsze zasady zdrowego odżywiania? Poniżej przedstawiamy te, których koniecznie powinieneś przestrzegać:

  •     Nie opuszczaj śniadania. Jest to jeden z najważniejszych posiłków w ciągu dnia, ponieważ wcześnie nasyca organizm energią. W trakcie odpoczynku nie będziesz miał ochoty na tak wiele jedzenia. Jest to pora dnia, w której metabolizm człowieka pracuje najszybciej.
  •     Dostarczaj odpowiednią ilość białka, co najmniej raz dziennie.
  •     Ogranicz cukry rafinowane, tłuszcze trans, aromaty i konserwanty. Najlepiej jest spożywać żywność w stanie zbliżonym do organicznego – minimalnie przetworzoną (pełnotłuste produkty mleczne, świeże ryby i mięso).
  •     Eksperymentuj z żywnością i staraj się uwzględniać w swoim jadłospisie wszystkie grupy żywieniowe.

Czy przerwa na lunch w pracy może być toksyczna dla organizmu?

Przestrzeganie zdrowej diety jest trudne. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest fakt, że życie staje się coraz bardziej zabiegane. Bardzo często nie mamy wystarczająco dużo czasu, aby poświęcić uwagę naszym potrzebom psychicznym i emocjonalnym, a co dopiero potrzebom naszego ciała? Dość łatwo nadwaga zaczyna gromadzić się na naszych biodrach, talii i biodrach.

Do najbardziej toksycznych posiłków w ciągu dnia należą zazwyczaj te, które spożywamy w pracy. Często popełniamy błąd polegający na szybkiej przekąsce między zadaniami. Nawet jeśli jemy lunch w restauracji, to i tak nie mamy pewności co do pochodzenia i jakości produktów. Trzecim najczęstszym błędem jest nie jedzenie w ogóle.

Obciąża to żołądek zbyt ciężką kolacją, której nie ma on czasu zmetabolizować przed snem. Rozwiązanie? Możesz przygotować w domu lunch, który zjesz podczas przerwy obiadowej. A przekąski możesz zamienić na owoce lub pełnoziarniste krakersy.

Oto 5 sposobów na zoptymalizowanie swojego menu i zdrowsze odżywianie:

5 sposobów na zoptymalizowanie swojego menu i zdrowsze odżywianie

#1. Pij tyle wody, ile możesz!

Znaczenie spożywania wystarczającej ilości płynów nie może być wystarczająco podkreślone. Większość ludzi myśli, że to utrudni działanie ich organizmu, zatrzymując wodę. Ale to jest nonsens. Stężenie soli, azotanów i innych substancji w niej zawartych stymuluje te procesy.

Nasze ciało składa się w 65-75% z wody. Odpowiednie nawodnienie jest niezbędne do jego harmonijnego funkcjonowania. Nie spożywając jej ryzykujemy, że zjemy jeszcze więcej. Zdezorientowany mózg będzie wysyłał niewłaściwe sygnały, co doprowadzi do syntezy większego stężenia hormonu głodu – greliny.

#2. Zwiększ ilość warzyw w menu!

Zielone warzywa liściaste i kolorowe są niezwykle bogate w błonnik, minerały i witaminy. Te elementy są niezbędne dla dobrego wyglądu i prawidłowego samopoczucia. Jeśli nie jesteś przyzwyczajona do ich spożywania, zacznij dodawać 1-2 z nich do swojego menu każdego dnia. Z pewnością znajdziesz wśród nich takie, które przypadną do gustu Twoim kubkom smakowym!

#3. Raz w tygodniu zrób sobie dzień bez mięsa!

Mięso, którego często nie przyrządzamy prawidłowo, może łatwo stać się nośnikiem toksyn i bakterii. Powodem jest niewystarczająca obróbka termiczna. Aby przeprowadzić prawidłowy detoks, raz w tygodniu musisz mieć również dzień bez mięsa. Zastąp je awokado. Jest ono nasycone większą ilością kwasów tłuszczowych omega-3. Ich ilość jest większa niż w łososiu, podobnie jak żelaza.

Aby jednak zaspokoić swoją ochotę na słodycze, powinnaś pozwolić sobie na jeden dzień „rozpieszczania”. Nie krępuj się podczas niego jeść ulubionych fast foodów i przekąsek. Zawarte w nich kalorie są również potrzebne organizmowi do regulacji wewnętrznych i zewnętrznych procesów termicznych. Jeśli przez cały tydzień stosowałeś zdrową dietę – zasłużyłeś na te frytki i czekoladowe krówki!

#4. Znajdź zdrowsze alternatywy dla fast foodów i zachcianek na słodycze!

Uwielbiasz smażone na głębokim tłuszczu chipsy ziemniaczane? Dlaczego więc nie spróbować zrobić jednego z cukinii lub hummusu? A zamiast na patelni, spróbuj zrobić je na blasze w piekarniku. A może sznycel z samych warzyw? Niebo jest nieograniczone, jeśli chodzi o zdrowe alternatywy dla ulubionych przekąsek. I twoja kulinarna wyobraźnia, oczywiście. Rozwiń skrzydła i nigdy nie bój się spróbować czegoś nowego. Gotuj z produktów sezonowych, aby utrzymać zrównoważony jadłospis przez cały rok.

#5. Polegaj na własnych kubkach smakowych!

Tak długo, jak nie będziesz spożywać wyłącznie wysokokalorycznych produktów i słodyczy. Nie ma nic złego w tym, że pozwalasz, by prowadziła cię twoja intuicja. Czasami nasze ciało wie o wiele lepiej niż nasza świadoma zdolność podejmowania decyzji, czego potrzebuje. Musimy nauczyć się częściej polegać na jego sygnałach.

Zdrowa żywność organiczna – dar dla ciała od Matki Natury!

Jesteśmy nierozerwalnie związani z naturą, ponieważ jesteśmy jej częścią. Jest prawda w stwierdzeniu, że choć nie możemy się bez niej obejść, to ona poradzi sobie bez nas. Dlatego właśnie musimy chronić ją i jej dary dla nas. W przeciwnym razie stawką może być nasze własne życie. Nauczmy się doceniać produkty ekologiczne, a nasze zdrowie będzie się cieszyć. Aby szybciej dojść do formy, zawsze można postawić na naturalne rozwiązania, jak odpowiedni suplement diety wspomagający odchudzanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.